Mijn schoonzoon George Eduard von Gabain is een rechtstreekse afstammeling van de grootvader van George Abraham Gabain. Daar ik als hobby aan genealogie doe heb ik wel enkele summiere gegevens over hem. George Abraham Gabain is geboren op 19 maart 1763 te Halberstadt(D) en is zeidefabrikant te Berlijn. Hij is gehuwd met Caroline Gropius overleden te Berlijn rond 1831 en heeft drie kinderen bij haar. 1. Wilhelmine Gabain geboren te Berlijn, overleden rond 1870 en gehuwd met ?? Kerll. 2. Auguste Gabain geboren te Berlijn, overleden op 19 maart 1833 te Danzig (D) en gehuwd met ?? Krieger. 3. Marie Gabain geboren te Berlijn en gehuwd met Dr. ?? Quirte. Dan heb ik nog de volgende vermelding: 1805 - Karl Friedrich Schinkel, architect, schilder, tekenaar, leraar en beambte, keert terug in Berlijn en gaat wonen in de Breite Strasse in het huis van de zeidefabrikant Gabain.
De stamboom voor zover ik hem heb voert terug naar Jean Gabain geboren rond 1663 in St Roma de Cernon en gehuwd met Marie Madeleine de Lozéas geboren rond 1664 te Murten.
Met uitzondering van de stamboom heb ik verder geen aanvullende gegevens. Met vriendelijke groeten Thijs van der Zanden en excuses voor het feit dat ik niet in het Duits gereageerd heb.